Mi-a scris un cititor (Cătălin) că îi plăcea prin liceu (16 ani) să se îmbrace elegant, sau ce considera el că este elegant:
”Eram la școală în ținuta mea preferată, o cămașă neagră cu interiorul gulerului și a manșetelor de un albastru deschis, baby blue. Peste aveam un sacou bleumarin închis, aproape negru. Această ținută o purtam împreună cu ceva blugi negri, simpli și pantofi de aceeași culoare. După cum îți dai seama, probabil, îmi plăceau mult culorile închise pentru că văzusem un interviu cu Al Pacino care spunea că bărbații adevărați ar trebui să poarte doar nonculori…
Și în pauză, prin curtea școlii, împreună cu niște prieteni am primit o întrebare care m-a șocat:
- Cum adică așa ?
- Ca un bătrân…
- Nu mă îmbrac ca un bătrân, am răspuns eu rănit, nu știți voi să vă îmbrăcați elegant!
- Cătăline, te îmbraci ca un controlor CFR.
Și mi-am dat seama că în încercarea mea de a improviza un stil pe care nu îl înțelegeam, am comis o atrocitate stilistică, lucru care mi-ar fi fost iertat la vârsta aia dacă nu s-ar fi văzut de la o poștă că m-am chinuit enorm să îl obțin!”
jenante din cauza vestimentației
Un tânăr nu are voie să se îmbrace ca un pensionar, și nici un pensionar nu trebuie să arate ca un adolescent. Societatea ne cere să ne prezentăm într-un anumit fel, în funcție de poziție, în funcție de cine suntem și bineînțeles în funcție de cine vrem să devenim. Hainele sunt cartea noastră de vizită, sunt ambalajul în care ne prezentăm celorlați… și nu pot fi ignorate. O persoană nu te poate cunoaște cu adevărat, decât după foarte mult timp. Până atunci se va baza pe lucruri superficiale, cum ar fi aspectul fizic și stilul personal.
Imaginează-ți că ieși cu o femeie care îți place, și la 35 de ani arăți ca un puști. Fără să-ți dai seama. Stilul personal a devenit o parte integrată din brandingul personal, și este un joc social din ce în ce mai complex. Nu trebuie să studiezi o viață întreagă această problemă, trebuie doar să prinzi esența. Regulile și trucurile.
Imaginează-ți că ieși cu o femeie care îți place, și la 35 de ani arăți ca un adolescent. Imaginează-ți că indiferent cât de plăcut ești ca persoană, aceasta nu-ți va da o șansă. Impresiiile deja au fost formate. Imaginează-ți că și dacă te place, ea va avea o jenă ușoară în a se afișa cu tine.
Nu trebuie să știi tu lucrurile astea, trebuie doar să-ți acorzi câteva ore de studiu, și niște atenție când faci cumpărăturile.
La un interviu pentru un job, vrei să lași exact impresia potrivită. Vrei să te exprimi corect și coerent.
Cine ești?
Stilul personal SE VEDE
Lumea vede cum arăți și se comportă cu tine în consecință.
Ești văzut la muncă, la întâlniri romantice, te vede soția și copilul. Te văd ceilalți părinți la ședințele cu părinții. Te văd ceilalți oameni de la aprozar, te văd vecinii și te vezi tu de câte ori ieși din casă. E important, indiferent ce ai crede, e important să arăți bine și să nu te faci de râs.
Mulți oameni nu știu, totuși,
să se îmbrace în acord cu vârsta lor
E o problemă destul de comună, pe care am văzut-o atât pe stradă, cât și la cititorii Stil Masculin, și într-adevăr sunt lucruri de nuanță care îți pot scăpa…
De aceea există acest ghid.
De aceea a fost necesar acest ghid.
Moda este ceva ce trece, este ceva impersonal, ce de multe ori nu ți se potrivește
Stilul este cartea ta de vizită, oriunde ai merge
Îl poți urmări de oriunde
Primești ghidul și în variantă audiobook.
-
1. Introducere
Afli despre importanța de a te îmbrăca în mod corespunzător vârstei, pentru a avea numeroase beneficii atât în viața personală, cât și în cea profesională
Cine este Laszlo Nagy și de ce să înveți cu el?
Sunt fondatorul Stil Masculin, cea mai importantă comunitate din România dedicată educației vestimentare pentru bărbați. Cunoscuții îmi spun Laci. Calea spre stil am început-o prin 2007, când mi-am dat seama de cât de importante sunt hainele și mesajul pe care-l poate transmite o ținută.
De-a lungul anilor am realizat sau am participat în numeroase campanii legate de stilul vestimentar, și am colaborat cu branduri naționale și internaționale precum: Mercedes Benz, Douglas, Heineken, Louis Purple, Samsung, Philips, Otter, BDG, Huawei, Tommy Hilfiger, H&M, Banca Transilvania, Orange, Peroni și altele. De asemenea, am apărut în numeroase publicații media și de presă, printre care The New York Times.
În prezent îmi concentrez eforturile pe crearea de produse educaționale prin intermediul cărora bărbații români să beneficieze de educația vestimentară de care nu au avut parte în familiile în care au crescut.
Bonus
Multe persoane rămân cu același stil din anii precedenți, cu ținute de 30 de ani la 40 și de 40 la 50.
Îmi voi asuma ”riscul” de a presupune că ai evoluat, ca persoană, că ai crescut, că te-ai schimbat din multe puncte de vedere.
Și bineînțeles că acest lucru ar trebui să se vadă din exterior. Din felul în care mergi pe stradă până la felul în care te îmbraci.