Longines

Ideea brandului Longines ia naștere în orașul Saint – Imier din Elveția în anul 1832. Auguste Agassiz înregistrează Longines Watch Co. Francillon Ltd. lansând un brand care avea să-și lase amprenta asupra industriei orologice. Maiestria tehnologică a măsurării timpului este păstrata de-a lungul tuturor etapelor de evoluție, de la biroul comercial până la fabrică.

Longines – eleganța ca atitudine

  • Numele este inspirat de la dealurile de lângă Saint-Imier care se numesc Les Longines.
  • Logoul faimos, clepsidra cu aripi, este registrat în 1890 și este cel mai vechi logo înregistrat pentru un brand de ceasuri.

Clepsidra își ia zborul când Ernest Francillon, succesorul lui Auguste Agassiz, decide să abandoneze metoda tradițională de productie. Până atunci angajații lucrau la ceasuri în casele lor, ceasuri pe care Agassiz le vindea ulterior. Nevoia unui avantaj competitiv l-a determinat pe Ernest să reunească toți angajații sub același acoperiș și să introducă noi metode mecanice de producție. Așa s-a născut această fabrică. Din 1919, brand-ul s-a implicat în pionieratul zborului.

Calitatea și măestria fabricii de ceasuri urma să fie confirmată și prin intermediul celor mai multe premii obținute la International and World Exhibition, care până în 1929 însuma deja 10 Grand Prixuri. Tot atunci brand-ul începe aprovizionarea de ceasuri într-un nou sector în dezvoltare al vremii respective … aviația.

Astăzi numele Longines este sinonim și cu sportul, brandul continuând tradiția de eleganță și sportivitate, notabil în segmentele de echitație, tenis și ski alpin.

Colectiile

În prezent 4 mari colecții: Elegance, Watchmaking Tradition, Sport si Heritage. În acest articol voi trata subcolecțiile iconice.

Elegance- La Grande Classique de Longines

Longines_Lagrandeclassique

Din categoria ceasurilor elegante acesta este cel mai cunoscut model. Profilul ultra-slim și designul aerisit confera ceasului o frumusețe care se păstrează în timp. Ne reamintește de aspectul clasic menținând originalitatea într-un mod elegant.

Watchmaking Tradition- Longines Master Collection

2005

Lansată în 2005 colecția Master și-a propus să exprime puterea designului și calitatea. Diametrul mai generos al carcasei determină o vedere mai clară a măiestriei complicaților caracteristice acestei colecții. Succesul colecției a determinat brand-ul să adauge noi modele ca răspuns la semnalul puternic al clienților care și-au exprimat preferința pentru acest model.

Sport- Conquest Ceramic

Biblioteca_Items_417_Longines-Conquest-Ceramic-Pere-Quera-Girona5__800____90__
Sport- Conquest Ceramic

Inbinarea oțelului inoxidabil cu ceramica creează o legătură puternică dintre elegant și sportiv. Forma cadranului, bezelul, remontorul în forma cabuson și zalele sunt bine cunoscute de pasionați și ușor de identificat ca aparținând colecției Conquest. Rigurozitatea tehnica este mare, pentru a face față tuturor exigențelor pasionaților de sport.

Heritage

Longines-Heritage-Lindbergh-Hour-Angle-Large-Watch-1
Longines heritage

Longines își onorează pionierii prin această colecție remarcabilă. Este o interpretare a spiritului tuturor oamenilor care au contribuit la ce a ajuns să însemne Longines în zilele noastre. Fără îndoială cel mai cunoscut model al acestei colecții este Lindbergh Hour Angle o reinterpretare a ceasului făcut de Longines pentru pilotul American Charles Lindbergh în 1931.

Sursa foto: aici, aici , aici, aici, aici

Related Posts

9 thoughts on “Longines – eleganța ca atitudine

    1. Andrei spune:

      Compari capra cu varza . Fa-ti temele in domeniul orologeriei si ai sa vezi ca nu exista niciun producator „forever” .

    2. Tupan Octavian spune:

      Atlantic este un brand foarte apropiat de romani. Prin anii ’50 au inceput sa distribuie in Polonia si Europa de Est. Ne reamintim cu placere de o ceasurile parintilor sau ale bunicilor, Atlantic era unul dintre brandurile cunoscute. Din pacate nu mai sunt ce au fost, cu toate astea pastrez o pasiune pentru ceasurile Atlantic vintage. As completa ce a zis George si as spune:“Atlantic… forever (in out hearts)”. Cheers!

      1. Andrei spune:

        Tocmai aici am vrut sa ajung , de cand majoritatea producatorilor de ceasuri elvetiene s-au aciuat in grupuri precum cel Swatch , nimic nu mai este ce a fost . Mai vedem in ziua de azi vreun mecanism in-house la o firma precum Longines ? Mai vedem vreun calibru 30l finisat impecabil , nu numai eta/valjoux peste tot ….

        1. dan spune:

          Mai vezi, doar ca alea sunt zeci de mii de euro.

  1. Mihai Popa spune:

    daca asta iti permiti normal ca ATLANTIC FOREVER…

  2. George spune:

    Nu am pretins nici ca am banii necesari sa-mi permit orice ceas, oricat de scump ar fi el. Atlantic este un brand (forever in my heart) pentru ca a fost prezent pe linia barbateasca in familia mea de 4 generatii. Nu am spus nici ca ar fi cel mai bun brand(cu siguranta nici nu este), ci doar ca e brand-ul meu preferat.

  3. Goldschmidt spune:

    Acu’ atat Atlantic, dar si brand-ul mentionat mai sus, Longines, fac parte din grupul Swatch! Dar, spre surprinderea tuturor, din grupul asta fac parte nume mai mari: Glashutte Original, Breguet, Jaquet Droz, Blancpain. Dar si nume mai comune: Tissot, Atlantic, Longines, Certina! Cat despre Longines, citat mai sus, din pacate, nu numai ca nu detin, asta este, probabil va fii necesar sa sparg o banca, dar…din ce am discutat cu detinatori de acest brand, nu este prea precis! Decat sa dau banii pe un Longines, as prefera sa dau banii pe un Speak-Marine, Sarpaneva, Artya, etc.

  4. Vlad spune:

    Precizia ceasurilor Longines este incerta! Cand cumperi un ceas din magazin nu pierde mai mult de 2-3 secunde la zi. Dupa un timp la toate ceasurile precizia se modifica din cauza uzurii mecanismului dar se regleaza la un ceasornicar vechi fara probleme. Oricum toate firmele de ceasuri folosesc mecanisme ETA diferenta dintre ele este executia si finisajele ceasului atata tot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *