Am fost prezent săptămâna trecută la Smark – Marketing for men unde am ținut o prezentare. Am început discursul cu o întrebare: ” Ce mesaj ați observat la intrare?” Din păcate am primit răspunsul de la o singură persoană. Mesajul de la intrare îl poți observa în fotografia de mai sus.
În cadrul evenimentului a fost deconspirat Profilul de consumator al bărbatului român. Marketing for Men, prima conferinţă dedicată în exclusivitate înţelegerii shopper-ului masculin, a reunit săptămână trecută peste 20 de specialişti locali în marketing, comunicare şi research care şi-au adus aportul la construirea unui profil de consumator al bărbatului român.
În prima zi a conferinţei,Laura Jimbu (Research Manager, Lighthouse Group) a prezentat în avanpremieră primele rezultate ale raportului de cercetare Men in Romania ce urmează să fie lansat în curând sub umbrela SMARK Research.
Studiul a evidenţiat 7 tipologii de bărbaţi în România: exploratorul, devoratorul, optimistul, atemporalul, empiricul, refractarul şi responsabilul. Pe segmente de vârstă, ei se împart astfel: bărbaţii între 20 şi 29 ani sunt cu precădere empirici, devoratori sau responsabili, o parte dintre cei între 30 şi 39 ani sunt exploratori, iar cei între 40 şi 55 ani sunt optimişti, atemporali sau refractari.
Raportul Species: The Changing Face Of Menrealizat de Discovery Networks a fost prezentat în premieră în România de Ada Roseti (Director de programe, Discovery Networks CEEMEA). Cele mai importante noutăţi relevate de raport sunt următoarele:
Criza financiară a întârziat maturizarea bărbaţilor tineri. Etape tradiţionale precum părăsirea casei părinţilor, dezvoltarea unei cariere, căsătoria sau copiii au devenit obiective mai îndepărtate. Dacă în urmă cu 5 ani bărbaţii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul că nu vor să se maturizeze, preferând să exploreze încă noi oportunităţi, bărbaţii de acum îşi dau seama că din cauza condiţiilor economice nefavorabile trebuie să amâne momentul maturizării sociale.
Interesul pentru a deveni părinţi a crescut în rândul bărbaţilor. În 2008, 20% dintre bărbaţi spuneau că vor să amâne cât pot de mult momentul în care vor face un copil,în timp ce acum procentul celor care declară acelaşi lucru a scăzut până la 15%.
Social media influenţează cantitatea şi calitatea relaţiilor de prietenie ale bărbaţilor în bine. Totuşi, mai ales în rândul tinerilor, se simte o presiune de a ieşi din viaţa virtuală, pentru a relaţiona în viaţa reală. Social media are un impact pozitiv asupra lor, oferindu-le posibilitatea atât de a se exprima, cât şi de a evada.
În urmă cu 5 ani bărbaţii îşi doreau să strângă resurse pentru familie. Acum, presiunile exercitate de avansul tehnologic, relaţiile sociale şi criză financiară au accentuat nevoia bărbaţilor de a se specializa în domeniul în care profesează. În plus, bărbaţii nu îşi doresc doar un job stabil, ci să facă ceea ce le place, lucru care să le ofere şi posibilitatea de a câştiga bani.
Barbaţii tineri sunt nemulţumiţi de viaţa politică. Însă, că urmare a schimbărilor petrecute în ultimii 5 ani, ei sunt dispuşi să acţioneze. Social media le-a permis să fie apptiviştipolitici, dar acesta nu este singurul mod în care se implica. Mişcările sociale din ultimul timp sunt o expresie a acestor schimbări resimţite de ei.
Camelia Petrescu (Associate Director, Unlock Market Research) a prezentat o perspectivă culturală asupra masculinităţii în România. Sfatul său pentru branduri a fost să le ofere bărbaţilor români sentimentul de eliberare resimţit din ce în ce mai pregnant în societatea românească post-criză. Companiile trebuie să ştie toate aceste nevoi ale lor şi săînceapa să-i încurajeze, să le dea motivele să acţioneze în direcţia pe care o dorec. Per ansamblu, trebuie să contribuie la armonizarea valorilor culturale cu cele individual masculine, în ideea de a-i elibera de toate restricţiile şi fricile cu care au fost educaţi.
Niste inregistrari video de acolo ne-am bucura daca am vedea.
Salutare si felicitari pentru munca pe care o faci. Am o mica intrebare si nu am stiut unde sa o postez. Am cumparat recent acest trench coat – https://www.zara.com/ro/en/man/coats-and-trench-coats/short-cotton-trench-coat-c277002p1293375.html – imi poti spune te rog daca trebuie sa inchid ultimul nasture de jos sau nu? Multumesc.
Cum dorești. Ultimul nasture descheiat este un artificiu de stil.
Sa inteleg ca nu este o regula clara, ca la sacou. Ok, multumesc.
Nu știu dacă s-a făcut așa ceva.
Daca din intamplare afli, da-ne si noua de stire.
Merci.