Magazinele de haine sunt printre cele mai afectate în această perioadă pe lângă multe alte domenii. Este o perioadă de încercare pentru fiecare având în vedere că hainele sunt pe ultimul loc, pe lista de achiziții, în această perioadă.
Fiind în această nisă aș vrea să ajut aceste brand-uri cât de mult posibil ca să reziste în această perioadă. Situația nu e roz pentru ei având în vedere că sunt mulți bani blocați în stocuri, chirii, angajați etc.
Nu vreau să intru în detalii legat de cât de des trebuie să dezinfectăm, ce soluții să folosim, program redus de lucru, ajutoare de la Stat etc. Vreau să ofer acele metode care se pot pune în practică acum.
Private shopping la magazinele de haine
Este un serviciul oferit de brand-urile de haine pentru anumiți clienți speciali. De regulă acest serviciu are loc pe bază de programare și toată atenția este îndreptată asupra ta. Un alt plus poate fi să ai acces la noile colecții înaintea tuturor sau ești primul care beneficiază de reduceri înainte de perioada de sales. Și cel mai important e faptul că ești doar tu și consilierul de vânzări.
Practic în această perioadă dificilă este un serviciu de care poate beneficia oricine indiferent de bugetul alocat. Fie dacă vrea să cumpere ceva sau nu.
Metoda de mai sus a fost implementată de Men’s Cave de câteva zile.
Sau dacă preferi partea video ea se poate vedea mai jos
“Magazinul vine la tine la birou/acasă”
Pineberry care au atât magazin fizic precum și online au adoptat următoarea soluție:
„Noi avem conceptul pe online (care merge de minune acum) – “Magazinul vine la tine la birou/acasă”, în ideea în care clientul comandă tot ce vrea să vadă/probeze, iar colegii mei le livrează și le oferă un timp la dispoziție pentru proba în intimitatea casei sau biroului clientului, fără o interacțiune prea apropiată. Clientul apoi decide ce sau dacă cumpăra. E ca și cum vine la magazin, doar că nu se deplasează. Și fără nici un cost suplimentar.
În plus, ei au redus prețul cămășilor de la 140 la 100 lei.
Redeschide pe OLX magazinele de haine
OLX își deschide porțile antreprenorilor din offline și online, oferind gratuit în perioada aprilie-iunie pachete de promovare online ce conțin 20 de anunțuri Premium pe lună, bonusuri de promovare pe OLX, promovare în cadrul campaniei digitale, precum șisuport din partea echipei de vânzări pentru realizarea contului și încărcarea anunțurilor.
Platformă pe care îți poți înscrierea afacerea și să-ți listezi produsele
S-a lansat Made In Cluj, un magazin online inițiat, întreținut și pus GRATUIT la dispoziția producătorilor locali de doi tineri antreprenori clujeni. Este o platformă pe care înscrierea afacerii și listarea produselor este extrem de simplă, fiind destinată tuturor producătorilor clujeni, indiferent de domeniul de activitate: brutărie, carmangerie, croitorie, apicultură, florărie, berărie, lactate și produse derivate, etc. Pe această platformă s-au înscris și cei de la Paprezzo.
Abonamente pe o anumită perioadă de timp
Este un model pe care la adoptat atelierul Zavate. Practic poți alege o combinație de obiecte vestimentare în funcție de necesități (jeanși/pantaloni, veste, cămăși).
Măsurătorile, probele și predarea se fac în atelierul și showroomul din Piața Victoriei.
Serviciul este dedicat mediului corporate și este destinat bărbaților activi în mediul business.
Formula standard propusă: 2x jeanși + 5x cămăși.
Hainele se execută la comandă, în sistem MTM/Bespoke.
Abomanetul este anual, cu plata lunar.
Reduceri și transport gratuit
Denis Shoes își încurajează clienții să facă cumpărăturile doar online oferindu-le discount de 20% și livrare gratuită.
Stay ALIVE by Mirela Bucovnicean
Stay ALIVE este un grup de suport pentru antreprenori si freelanceri din orice domeniu, este locul in care ideile curg pe banda rulanta avand scopul de pivotare si adaptare de business, luand in calcul activele pe care le avem, atat cele fizice cat si cele de expertiza
Calendar de programări pe facebook la magazinele de haine
Viggo, au introdus un calendar pe bază de programare la magazine.
Diverse promoții
„Gorunn își menține promisiunea că va fi alături de voi mereu. Am creat un sistem simplu prin care să materializăm empatia noastră față de voi, de miri în special:
Perioada – Orice achiziție între 23 martie 2020 – 31 mai 2020
Contextul – Costumul tau de mire.
Avans – 70%
Ce se întămplă dacă evenimentul tău este amânat sau anulat?
Cadoul nostru pentru tine – Diferența de bani dupa avansul plătit îți va rămâne ție dacă ne trimiți dovada evenimentului amânat sau anulat.”
Loteria în urma căreia poți câștiga un costum made to measure Gorunn și fiecare participant rămâne cu un premiu.
Vouchere cadou de cumpărături
O altă idee ar fi să susținem aceste afaceri mici prin achiziția de vouchere de cumpărături. Înțeleg că nu ai unde să te afișezi în această perioadă, dar după ce se termină toată nebunia ai un motiv în plus să te recompensezi.
The Urban Ties se concentrează momentan doar pe magazinul online și va avea diverse oferte doar pentru clienții existenți și cei abonați la newsletter.
Antonio Gatti au anuntat autoritatile locale că pun la dispoziție capacitatea de productie pentru masti, combinezoane si echipamente de protectie.
Servicii conexe
Este o metodă pe care au ales-o cei de la Bohemians.ro Digital Look un serviciu digital de editare foto cu Glitter.
Precum și o platformă de sprijin de tip market place pentru artiștii artizani români. Utilizarea platformei fiind oferită gratuit artiștilor români până la sfârșitul anului în curs
Consiliere online sau telefonic
Este metoda pe care a ales-o TRENDS by Adina Buzatu care vine la pachet cu livrarea la tine acasă.
Fashion Days pune la dispoziția magazinelor fizice infrastructura logistică, platformele tehnologice și de plată precum și accesul la clienții din 3 țări. Magazinele de haine vin cu gamă și stoc, iar clienții câștigă pentru că vor avea mai multe produse la prețuri competitive.
Continuarea comunicării cu clienții pe Social Media
Chiar dacă ai avut doar un magazin fizic și l-ai închis temporar asta nu înseamnă că trebuie să îți neglijezi partea de interacțiune. În aceste vremuri vor reuși cei care se știu să se adapteze. Același lucru este valabil și pentru cei cu magazinele online.
Alte soluții
Andrei Radu de la Gpec a avut un interviu interesant cu Iulian Stanciu CEO eMAG pe care îl poți vedea mai jos.
Juristul Marius Cosmin a declarat: „Din punct de vedere juridic, magazinele se pot asocia, fie prin intermediul unui contract de societate fără personalitate juridică, fie prin intermediul unui contract de asociere în participație. În acest mod, contribuie cu toate resursele pe care le au si creează o singură entitate care se poate ocupa de la producere până la livrare a produselor.
Aceste aspecte sunt prevăzute de Codul civil, contractul de societate la art. 1881 și urm., iar asocierea în participație la art. 1949 și urm.”
Alte brand-uri care sunt și producătoare de haine sunt deschise la a ajuta autoritățiile pentru a pune la dispoziție fabrica lor. Iar restul vor să se închidă mall-urile pentru că vânzările sunt foarte slabe sau aproape de zero.
Voi face câte un update periodic când voi afla alte măsuri.
Ce crezi că ar trebui să facă magazinele de haine în această perioadă?
Foto: VLad Cupsa