Am participat la a cincea ediție de Electric Castle iar experiența a fost electrizantă. Și acest lucru mă forțează să îți spun și ție ce s-a întâmplat acolo.
Electric Castle e deja un brand care ține de Cluj și din punct de vedere al comunicării avem foarte multe de învățat de la ei. Am mai participat acum doi ani la acest festival timp de o zi doar datorită artiștilor. La această ediție nu aveam pe nimeni în mod special care să-mi trezească interesul, dar m-am dus să testez atmosferă. Am discutat cu mulți oameni de comunicare și persoane care gustă festivaluri pe bandă rulantă și am ajuns la următoarele concluzii:
Sunt foarte prompți la comunicarea pe pagina lor de facebook indiferent dacă era vorba de comentarii sau mesaje. Ar trebui să își concentreze eforturile de comunicare înafara României pentru a crește popularitatea festivalului.
La intrarea în festival te aștepta un panou cu un mesaj care se schimba o dată la câteva ore. Mi-a plăcut că aici au fost implicați și fanii acestui festival deoarece au contribuit și ei la aceste mesaje.
Cineva chiar a făcut cerere de căsătorie prin intermediul unui mesaj personalizat cu ajutorul acestui panou.
Standurile și scenele au fost foarte bine amenajate în sensul că nu era în niciun loc foarte aglomerat doar în cazul în care voiai să fi în primul rând la scena principală. Majoritatea scenelor/standurile au fost legate între ele cu alei improvizate din PVC anti noroi. În plus, în fața scenelor puteai asculta muzica și să stai pe acele dale fără să intre noroiul provenit de la o eventuală ploaie.
Deși a plouat puțin brand-urile care activau acolo s-au mobilizat rapid pentru a împărți pelerine care erau de bună calitate. Să nu uităm că suprafața acoperită putea găzdui până la 20.000 de persoane.
Plata se putea face lejer prin intermediul brățărilor sau cu un card MasterCard. În plus, puteai să îți legi contul prin intermediul site-ului la brățară și astfel nu mai aveai grija de a pune sau a scoate bani de pe brățară.
Pentru ca experiența să fie mai plăcută aplicația Electric Castle te anunța de fiecare dată când era o activare sau o anumit concert important din păcate nu am primit notificări la concertele pe care mi le-am programat.
Electric Castle au o zonă de lost & found poate îi cunoști pe cei care și-au pierdut lucrurile.
Mi-au plăcut foarte mult experiența pe care au oferit-o brand-urile la Electric Castle și am să enumăr în funcție de topul preferințelor:
1.Mastecard PartyBus proiect implementat de Momentum România
Pe scurt cocktail-uri și dj într-un autobuz pe rutele Cluj-Electric Castle, Electric Castle – Cluj. Tot ce aveai de făcut era să achiți cu un card MasterCard la orice punct de vânzare în festival. Bonul aferent trebuia predat la cortul MasterCard și aveai ocazia să câștigi această cursă.
Cam așa m-am simțit eu în autobuz (apasă butonul de play)
Atmosfera a fost întreținută de barmani și de Dj Vice.
2. „Războiul Electric”
3. Cea mai mică discotecă din lume
4.Zona Arcade
5. Royal Wheel de Lidl România.
6. Umbrella de J&B Romania
7. Plaja secretă
Atât de secretă încât nu am găsit-o.
8. Zona de spălat și de uscat haine de la Persil
Mi s-a părut o activare foarte bună mai ales pentru cei care au venit cu corturile la festival și Persil le-a pus la dispoziție un spațiu special pentru ei.
9. Zona de grătare de la Lidl România
Practic îți puteai cumpăra ceva de la Lidl și puteai fi propriul tău bucătar la zona amenajată de ei.
10. Beach volley
Sunt mai multe, dar la o parte nu am reușit să particip.
Din punct de vedere al artiștilor topul meu este următorul:
1. Rap Battle la The Hood Movement by Burn
O scenă atât de mică încât a adunat public cât pentru o scenă mare. A fost mai tare decât orice alt concert mai ales la ce improvizații bune au avut participanții.
Poate conține limbaj explicit!
2. Youngr
Nu regret că am fost în primul rând.
3. Subcarpați
4. House of pain
Au început acum 25 de ani. Noi aștia mai bătrâni petreceam pe melodia lor Jump Around.
6. Șuie Paparude
Mâncarea
Nu am avut chef de stat la cozi așa că am preferat să iau de la standurile lui Adi Hădean, Cimbru care erau într-o zonă mai retrasă și mai erau unii cu paste lângă ei la care nu le-am reținut numele.
Ce ținute am purtat la Electric Castle
Ai multe detalii despre ziua 1 aici.
Mai multe detalii despre ziua 2 aici.
Mai multe detalii despre ziua 3 aici.
Mai multe detalii despre ziua 4 aici.
Alte detalii despre Electric Castle
Cu aproximație au fost zilnic 40.000 de participanți exceptând ziua 0.
La capitolul transport, 60 de autobuze au făcut 300 de ture Cluj-Napoca – Bonțida în fiecare zi, iar orice tren care trecea prin gara Bonțida a avut și oprire aici, indiferent de rang. Organizatorii și-au numărat și pașii făcuți în festival, recordul final apartinând unui om din echipa ce a reușit să parcurgă în festival distanța Cluj-Oradea!
Suprafata de peste 220 mii metri pătrați a festivalului a impus amenajări impresionante. Pentru condiții cât mai bune indiferent de vreme – și pentru ca distracția să continue „rain or shine” – pe teritoriul festivalului au fost folosite 200 de tone de pietriș, 70 de metri de scoarță de copac și 20 de mii de pavaje tip portafloor. Pentru a asigura comunicarea în timpul festivalului și buna funcționare a echipamentelor, echipa tehnică a întins 25 de kilometri de fibră optică și cablu UTP.
Un semn al ritmului în care a crescut festivalul este mărimea scenelor: la această ediție, scena principală a însemnat o construcție cu deschidere de 80 de metri liniari, cu 600 de metri pătrați de ecrane care au „îmbrățișat” publicul și i-au ajutat pe toți cei din public să ajungă cât mai aproape de artiști, oferind în același timp un generos spațiu de desfășurare vizualurilor special pregătite de artiști pentru publicul „electric”. Trei tiruri au fost necesare pentru a transporta echipamentele de sunet doar pentru aceasta scena, o încărcătura de aproape 500.000 de wați.
Pentru a compensa consumul de energie necesar unei asemenea desfășurări de forțe, Electric Castle și-a propus să ajungă un festival „zero waste”, iar participanții s-au arătat doritori să se implice și au răspuns pozitiv invitației de a proteja mediul și domeniile superbului castel Banffy. Bilanțul este unul care confirmă această evoluție: 85% din deșeuri au fost colectate selectiv mulțumită unei echipe de 100 de oameni care s-a ocupat doar de strângerea și sortarea lor.
Am primit și 2 secunde de faimă la min 1:02
Mulțumesc BoardGamers pentru susținere, Momentum România pentru că mi-ai dat voie să iau parte la minunata experiență, Tezyo pentru încălțăminte și Optiplaza pentru ochelari.
Îmi doresc să retrăiesc experiența Electric Castle în 2018.
Fotografia principală: Electric Castle