DIESEL lansează un nou volum retrospectiv intitulat 5D: DIESEL DREAM DISRUPTION DEVIATION DENIM, publicat de casa editorială Rizzoli.
Volumul de 248 de pagini începe cu istoria lansării brandului de către fondatorul Diesel, Renzo Rosso, de la croirea primei sale perechi de jeans, la vârsta de 15 ani, la mașina de cusut Singer a mamei sale, până la fondarea brandului DIESEL în 1978 și până în zilele noastre. Un lucru a rămas constant și de neatins încă de la începuturi: DIESEL este la fel de progresiv, îndrăzneț și alimentat de un spirit de necompromis și “împotriva firii” în ceea ce privește designul de produs, așa cum se reflectă şi în comunicatele și campaniile sale de marketing.
“În 1978, DIESEL a luat ființă. A fost momentul unei energii alternative”, afirmă Renzo Rosso. “Am continuat cu acea energie și cu neînfricarea până în prezent. În esență, nu este nici o diferență între cine ești și cum te identifici. DIESEL reprezintă și va fi mereu o atitudine.”
Volumul este editat de către scriitoarea de fashion Susie Lau și studiază în detaliu istoria denimului DIESEL – de la începuturile companiei, adică finalul anilor ’70, până la cele mai recente activări, precum proiectul DIESEL RED TAG, care include colaborări cu unii din cei mai tineri și nonconformiști designeri din lume.
“Jeansii sunt parte a unei uniforme a confortului sau un mod purtabil de a evada din cotidian? Conformitate sau rebeliune, ei le reprezintă pe ambele”, spune Susie Lau. “DIESEL și-a format o misiune din a utiliza cele mai egalitariste materiale pentru a-i face pe cei care le poartă să iasă în evidență față de restul.”
Acest nou volum înregistrează și subliniază momentele marcante din istoria de mai multe decenii a denimului DIESEL, incluzând sute de fotografii din arhiva DIESEL din Breganze, Italia, care găzduiește peste 175.000 de piese vestimentare. Echipele de cercetare Diesel au regăsit piese rare şi unice și în magazinele de consignație și pieţele de vechituri sau la re-vânzători din toată lumea.
Și asta nu e tot: povești ale angajaților DIESEL sunt puse laolaltă într-un întreg capitol; altul expune contribuțiile și scrisorile de la prietenii brandului; o multitudine de pagini prezintă imagini iconice din campaniile de publicitate, care au reușit întotdeauna să creeze un manifest și să perturbe.
De la producţia inovativă, la marketingul care rupe bariere, cartea 5D: DIESEL DREAM DISRUPTION DEVIATION DENIM face o trecere în revistă fără compromisuri a abordării DIESEL, sărbătorind unicitatea și tenacitatea. La fel ca etosul companiei, pe care Lau îl descrie drept “o răzvrătire revigorantă”, estetica cărții este îndrăzneaţă și dinamică – capturând nu numai povestea casei de modă care are denimul ȋn prim-plan, ci a unui univers al denimului.
Cartea 5D: DIESEL DREAM DISRUPTION DEVIATION DENIM poate fi găsită de la ȋnceputul lui decembrie ȋn Diesel store Băneasa Shopping City. Volumul este publicat în engleză şi costă 390 lei.