
Denim-ul sau blugii, cum se spune pe la noi, fac parte din categoria celor mai populare piese vestimentare purtate de noi. Fiecare bărbat, femeie sau copil are o jachetă, un pantalon sau un articol care să conțină denim.
De ce se transformă industria denim-ului
Pentru unii reprezintă un stil de viață, iar pentru alții ceva simplu de purtat, aproape, în orice moment. Din păcate cifrele nu sunt așa de bune când ne gândim la costul pe care îl plătește natura pentru aceste piese care s-au integrat foarte bine în stilul nostru vestimentar. Aici mă refer la cantitatea mare de apă care e folosită doar pentru o simplă pereche de jeanși. Dacă mai adaugi și o colecție X brand-urile care comercializează acest produs X anii de când s-au produs denim. Știu că te doare capul de la aceste calcule. Dar asta e realitatea. Noroc că în acest moment avem tehnologia de partea noastră și oamenii sunt mai dedicați să caute și să implementeze soluții.
Indirect suntem și noi vinovați prin consumerismul de care dăm dovadă dorindu-ne haine cât mai noi, mai multe și la modă. Toate aceste lucruri sunt oferite de brand-urile fast fashion. Dacă tragem linie ne alegem cu haine din proastă calitate care se vor arunca după câteva purtări.
La inițiativa lui Scott Morisson, care are propriul său brand cu produse din denim, s-a realizat un documentar despre viitorul acestui material. El a fost în vizită la trei brand-uri mari din Italia pentru a înțelege mai bine filozofia denimului. Vei observa că cele trei brand-uri sunt afaceri de familie și au cultura denim-ului în sânge.
Dar mai multe poți observa în materialul video de mai jos
Am început să apreciez mai bine hainele pe care le port după acest documentar. Din ce a zis Scott Morisson la final cred că va urma o parte filmată despre industria denim-ului în Japonia. Precum ai auzit și japonezii fac un denim calitativ.