Povestea ZETEA a început în momentul când unul dintre strămoșii lui Silviu Zetea a început să producă pălincă în secolul al XIX- lea. Ioan Zetea era cunoscut ca persoana care a construit o pălincie aproape de gospodăria sa, în jurul anului 1900. Urmând ca în 1940, Valer Zetea, unul dintre fiii lui Ioan Zetea, să construiască mai multe pălincii printre care și în Medieșu Aurit în 1964 (localitatea unde se află în prezent pălincia ZETEA). În acele vremuri au reușit să continue activitatea, doar, sub patronajul fostelor intreprinderi de stat, denumite Vinalcooluri.
După 1975, copiii lui Zetea și-au împărțit pălinciile între ei. Silviu Zetea, cel mai mic dintre frați, a rămas alături de mama sa, la pălincia din Medieșu Aurit. Exact după revoluția din 1989 Silviu Zetea înființează propria sa firmă. Urmând ca în anul 1991 să se renoveze pălincia și să înregistreze emblema firmei sub formă de blazon propriu.
Deși s-au lovit de foarte multe piedici și cu mentalitatea, tipic românească, de pesimism, au reușit să ofere o imagine bună prin lansarea produselor din marca ZETEA în 1994 a acestor distilate tradiționale din fructe. Iar datorită suportului oferit de familie apar primele produse de lux în anul 2000.
Adevărata recunoaștere, a celor din jurul lor, a apărut de abia după obținerea medaliei de argint la concursul mondial de profil de la Bruxelles în 2001 și a altor aprecieri și distincții.
Fiecare membru al familiei se implică activ atât în partea creativă, precum și în cea de promovare și vânzare, iar rezultatul e o stabilitate a brandului ZETEA.
Cum se obține pălinca ZETEA
ZETEA a dezvoltat sistemul inovativ prin trecerea la tripla distilare, la cazane cu foc direct, de tip alambic cu sistem de deflegmare simplă care a dus la creșterea calității produsului oferindu-i o particularitate și o amprentă proprie. Iar această metodă a fost denumită ulterior metoda ZETEA.
Distilatele sunt puse la maturat în butoaie de ștejar. Sticlele/ambalajele folosite în care se pune materia primă sunt realizate la o fabrică din zonă. După ce se introduce distilatul în sticlă și se pune dopul, se sigilează prin intermediul „pecetei pe sticlă”
Atât ambalajul, precum și conținutul este unul premium, ceea ce le face ideale pentru cadouri sau consum propriu. Iar în acești ani ZETEA au creat o varietate bogată de produse în funcție de bugetul și preferințele fiecăruia.
Ca orice produs procesat nu-și păstrează caracteristicile inițiale. Prin procesele de distilare sau tripla distilare cum se face la ZETEA se elimină produs nedorit, dar se pierd și anumite caracteristici pe care nu ai vrea să se elimine în totalitate. În mod general este partea aromatică cea care se pierde, dar asta înseamnă că este un produs 100% natural la care nu s-au adăugat alte substanțe pentru a amplifica anumit gust sau miros.
Produsele sunt recomandate a fi consumate atât la temperatura camerei precum și din congelator.
Zetea – pălincă și tuică premium și o gamă variată de produse
Pentru cei care vor să încerce produse cu o concentrație de 70% vor găsi doar pe varianta magazinului online. E un produs gândit doar pentru cei excentrici.
Produsul cu care se mândresc, este țuică ZETEA de Transilvania care a fost lansată în 1994.
Iar cel mai vândut produs de la ZETEA este pălinca de Ardeal.
Cele mai noi produse lansate de ZETEA sunt lichiorurile care sunt 100 % naturale. Ca îndulcitor folosesc miere de albină.
Ca o noutate care se va lansa în 2021 este distilatul de bere Brener.
Alte detalii despre ZETEA
Atunci când Silviu Zetea produce materia primă se gândește și la satisfacția pe care o poate oferi produsul ZETEA consumatorului. Băuturile tari precum țuica și pălinca trebuie consumate din pahare mici, dar nu sub formă de shot.
În prezent, ZETEA produce în jur de 30000 de litri de distilat pe an.
Deși a primit o ofertă generoasă pentru a vinde fabrica, Silviu Zetea a refuzat, deoarece consideră că o afacere de familie nu poate fi vândută.
ZETEA a lansat primele praline cu pălincă din România.
Pălincia a fost amenajată chiar în scop turistic precum și pentru teambuilding-uri, astfel grupurile de vizitatori pot vedea tehnologia folosită, modul de ambalare precum și o degustare profesionistă.
Pălincă ZETEA a făcut înconjurul lumii și a ajuns în America, Japonia, dar şi în Franţa, Austria şi Germania.
Cui îi mai place țuica sau pălinca? Cum preferi să o consumi?