De ce e bine să nu cumpărăm haine doar de dragul a le returna

Am primit un mesaj săptămânile trecute dacă știu de niște abonamente la jumătate de preț la Untold. I-am răspuns că nu  cunosc astfel de persoane.  Între timp m-am intersectat cu persoana respectivă și mi-a spus cum s-au “descurcat” prietenii lui. Au cumpărat haine de o anumită valoare dintr-un mall și au primit câte un abonament la Untold. După care au restituit hainele. O mișcare foarte inteligentă. Doar că au păcălit mall-ul, magazinele, angajații, etc. Sunt multe persoane implicate și hârțăgorie în această procedură simplă de retur doar pentru câteva zile de distracție. Ca și comerciant într-adevăr ești obligat de lege să înlocuiești produsul sau să restitui banii. Ai fost în magazin, ai probat produsul, l-ai inspectat, l-ai întors pe toate părțiile înseamnă că erai conștient pe ce dai banii. Desigur sunt excepții precum produsul e prea mic, mare, pătat, are semne de uzură, s-a rupt o cusătură între timp, etc. Dar și aici în mod normal ar trebui înlocuit produsul. Crezi că e un caz singular? 

Acest material este dedicat persoanelor care fac un obicei din doar a returna produse sau haine, fără să fie vinovat comerciantul.

De ce e bine să nu cumpărăm haine doar de dragul a le returna

În trecut o prietenă manager mi-a povestit de o gașcă din Cluj care obișnuiau să “închirieze” produse după care le restituiau. I-au identificat după care au refuzat să-i servească. Probabil și-au găsit alte magazine. Am tratat cazul L.L Bean că au trebuit să renunțe la garanția pe viață datorită trișorilor. 

Din niște surse am aflat că inclusiv studenții de la facultățile de design cumpără produse pentru prezentare și le restituie. Frumos așa-i? 

Probabil o parte nu vor rezona cu mine că hainele sunt scumpe sau că nu au suficienți bani. Soluții sunt foarte multe. Nu faci suficienți bani nicio problemă. Caută modalități prin care să-i faci. Îți schimbi slujba sau mai faci ceva extra pe lângă, etc.

Din ce am citit la produsule feminine e și mai nasol. Citește doar ce a scris Gabriela Atanasov despre acest fenomen plus comentariile de la postarea ei.

Ai haine mai puține nicio problemă. La fel am început și eu, dar că am fost atent la fiecare produs pe care îl achiziționam și încercam să-l asortez în diverse combinații. În plus, aproape toate piesele se asortau între ele. Hainele nu înseamnă totul în viața asta falsă pe care o postăm în Social Media. Nu te arată nimeni cu degetul pentru că ai purtat acea cămașă de X ori. Oprește-te din a mai cerși validarea din partea unor persoane care nu au nicio tangență cu tine.

Cum ție nu-ți place ca cineva să își bată joc de munca ta la fel ar trebui să o faci și în momentul în care te gândești să te faci cu niște haine pentru a da bine la evenimentul X. După care evident să le returnezi.

Trebuie să punem în calcul și firmele de curierat de care ne plângem. Poate dacă nu ar fi așa de multe comenzi nule lucrurile ar sta puțin mai diferit.

Într-adevăr acest gen de comportament a fost oarecum încurajat și de brand-urile fast fashion care au bugete uriașe, dar de cei slow fashion care fac 2 colecții pe an plus 1-2 capsule. Crezi că se pot bate cu giganții din această nisă?

Până la urmă îndemnul meu este să nu mai fim egoiști și să nu ne întindem mai mult decât ne permite pătura. Legislația se va schimba și retailerii vor găsi metode să scape de acești trișori care doar profită de alte business-uri fără să se gândească la consecințe.

În America există un sistem The Retail Equation care identifică anumite obiceiuri ale clienților care returnează produsele. Astfel, retailerii vor fi protejați de către cei care fac un sport din această activitate. La cum crește comerțul online în România e posibil ca cineva să lucreze deja la un sistem de genul. Inclusiv și cei de la Amazon verifică utilizatorii care fac foarte multe retururi.

Încă ești convins că trebuie să faci retur la fiecare produs pe care îl comanzi?

Sper că te-am convins de ce e bine să nu cumpărăm haine doar de dragul a le returna.

Foto Vlad Cupșa Komiti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.