Cu toții ne întrebăm dacă suntem sau nu suntem în regulă îmbrăcați, dacă suntem în trend sau nu. Ei bine, povestea mea e puțin diferită decât a multor persoane ce obișnuiesc să îmbrace hainele mall-urilor doar pentru ca sunt la modă. Dacă o persoană poartă hainele în care aceasta se simte confortabil atunci acea persoană va avea și atitudine. Și da, consider că nu haina face pe om, ci omul face haina. Această veche vorbă este total adevărată; este adevărata doar pentru faptul că, două persoane nu transmit aceeași emoție, sentiment chiar dacă sunt îmbracate identic. E la fel ca parfumul – pe două persoane miroase diferit.
DE LA AC LA PATRU ACE
Trecând puțin prin revistă copilăria și stilul vestimentar abordat, vreau să spun că, inițial priveam cu detest ceea ce însemna clasicele haine – un pantalon sobru, o cămasă cu cravată și sacou. Dar totuși acum realizez că, acele haine de fapt sunt cele ce dau eleganța și rafinamentul unui bărbat. Momentul în care îmbrac costumul, momentul în care dimineața îmi fac nodul cravatei, simt cu adevărat că acele haine sunt făcute parcă pentru mine.
Și acum să exemplific titlul acestui articol: DE LA AC LA ,,PATRU ACE”. De ce de la ac? Pentru că de fiecare dată, la orice ținută obișnuiam să modific câte ceva, să scurtez ceva. Și preferam să o fac singur, deși știu că există un om specializat să facă acest lucru, că îl pot găsi la tot pasul: croitorul. Și îmi rupeam hainele, le modificam până când am ajuns să muncesc într-un demeniu în care ținuta trebuie să fie una business.
La început imi era greu să renunț la hainele mele obișnuite, la tricoul clasic alături de un jeans, până când m-am regăsit în acea atitudine, acea emoție de care vorbeam aterior – așa numită ,,patru ace”, expresie pe care, românii de obicei o folosesc în momentul în care văd sau sunt îmbracați cu haine elegante.
Și cum în acest domeniu de activitate principala acțiune este ,,a vinde”, am realizat că acest ,,to sell” se poate referi și la noi ca persoane. La fel cum există o piață concurențială pentru produse, servicii, exista, așa există și pentru persoane. Eu îi spun brand personal. Sunt multe studii ce arată faptul că, în acest domeniu atitudinea face mai mult decât produsul în sine, ca procent, iar această atitudine o avem în momentul în care avem încredere în noi înșine. Și cum putem obține această atitudine dacă nu o avem? Prin exercițiu, prin schimbări vestimentare, prin abordări a unor haine chiar dacă nu sunt în trend.
Așa ca pe final pot spune că o persoană trebuie să păstreze un anume stil, să nu se îndepărteze foarte tare de ceea ce el este prin hainele purtate, dacă e business să ajungă la un casual elegant, fără a trece la ținute clasice și puțin fără ,,culoare – jeansul și tricoul clasic. Nu spun că acestea nu sunt ok, că nu trebuie să existe pe piață, dar o persoană cu atitudine are curajul și puterea de a se diferenția de marea masă, de majoritate, de a ieșii din tipar, de a fi altfel pentru ca apoi să fie autentic și recunoscut prin ceea ce este el în concordanță cu ținuta și să transmită aceași putere – de bărbat.
Un articol scris de Alin Murtezan
Îmi place ce scrie în acest articol, mai ales că mă regăsesc într-o oarecare măsură.
La început nici eu nu purtam cămaşă, pantaloni eleganţi şi în nicun caz vreun accesoriu precum cravata sau papionul (bine, atunci eram şi mic), însă acum am ajuns ca toate aceste haine să mă diferenţieze faţă de cei ce mă înconjoară, având în vedere că încă sunt elev, iar cei de vârsta mea nu prea abordează un stil elegant clasic.
În rândurile acestui articol se regăseşte un adevăr remarcabil: hainele elegante trebuie însoţite de atitudine.
Suntem in aceeasi situatie Cosmin. Eu acum sunt student in anul 1 la Info. Inca din timpul luceului imi placea sa abordez acest stil clasic si timeless. Pentru ca, la sfarsitul zilei, cel mai bine imbracat esti tu, atata timp cat iti porti hainele cu incredere si atitudine, totul va arata bine.
Mi-a placut foarte mult articolul. La mai multe ! Cheers.
Felicitari pentru articol si pentru Alba Carolina!