Branduri mari de mașini și vestimentația publicului țintă

Un spot publicitar este întotdeauna creat cu mare atenție. Și când spun întotdeauna, înseamnă absolut întotdeauna. Orice detaliu, cât de mic ar părea el, apare într-un spot publicitar pentru că cel care a făcut acel spot a vrut ca el să apară acolo. Dacă vreodată vei parcurge cartea „Buyology” de Martin Lindstrom vei vedea că nu există reclame bune și reclame proaste, ci doar reclame bune. Îți vei schimba total modul în care vezi orice reclamă, la televizor sau pe stradă. Ca o mică paranteză, Martin Lindstrom este cel mai cunoscut autor în materie de neuromarketing.

Branduri mari de mașini și vestimentația publicului țintă

Așadar, fiecare mic detaliu dintr-o reclamă are un scop anume. Unele dintre aceste detalii țin foarte mult de targetarea publicului țintă. Mai exact, prin includerea unor aspecte într-o reclamă producătorul transmite cui i se adresează produsul.

Vom aborda azi acest aspect din perspectiva vestimentației pe care branduri de mașini o aleg pentru bărbații care apar în spoturile de prezentare a unor noi modele de mașini care le aparțin.

Mai jos poți vedea câte un cadru luat din spoturile a trei mari branduri auto: BMW, Mercedes și Volkswagen.

bmw Branduri mari de mașini și vestimentația publicului țintă

 Cei de la BMW, după cum vezi, au avut grijă ca la videoul de prezentare al noului Seria 7, cel care vorbește să aibă o vestimentație potrivită. O ținută business simplă, fără cravată sau alte accesorii, nu avea cum să dea greș.

Concurenții lor pe piață, cei de la Mercedes, propun o ținută casual pentru un potențial șofer al mașinii lor. Jeansi, cămașă, sacou și nu în ultimul rând o pereche de pantofi maro care să aducă versatilitate ținutei.

mercedes

Pe o altă piață, cei de la Volkswagen par să transmită din start că se adresează altei categorii de clienți. Doar compară imaginile de mai jos cu cele de mai sus, aparținând primelor două branduri.

vvv
vv

Trebuie făcută însă o precizare referitoare la aceste reclame. În niciuna din reclame sau spoturi de promovare, cel care conduce mașina nu este prezentat drept client, ci rămâne la stadiul de simplu șofer, exact așa cum s-ar imagina potențialul client.

Așadar, tu care dintre cele trei branduri crezi că și-a „ilustrat” cel mai bine clientul? Care crezi că e cauza discrepanței de imagine între primii doi șoferi și ultimul?

sursa foto: aici, aici și aici

Related Posts

3 thoughts on “Branduri mari de mașini și vestimentația publicului țintă

  1. He,he. În primul rând, comparația ta este puțin greșită. BMW și Mercedes-Benz au publicat câte un clip de prezentare, în timp ce VW are o reclamă. De asemenea, reclama VW este gândită pentru clienții din SUA nu cei din Europa.

    1. Tudor Costinas spune:

      Da, ai dreptate, am omis publicul țintă căruia îi erau adresate materialele video. În privința tipurilor diferite de materiale video, nu e chiar atât de greșită comparația atât timp cât ambele se adresează clienților sau potențialilor clienți.

  2. Hm… Si Merc -ul si Tiguanii sunt modele americane ( atentie la semnalizatoare). In rest… cam da…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.