
Branduri precum Bentley, Ferrari, Maserati, Lamborghini sau Tesla sunt acele branduri care ne fac să ne gândim la modelele luxoase de mașini, cele pe care nu mulți și le permit. La fel, nu mulți sunt cei care știu că toți producătorii auto amintiți anterior au început să se dezvolte și în alte domenii. De la parfumuri la accesorii din piele, mobilă, ochelari sau pantofi.
Bentley, constructorul britanic de automobile, face parte din grupul Volkswagen. Până aici probabil nimic nou. Totuși, în februarie 2015, Bentley anunța introducerea pe piață a celui de-al cincilea parfum bărbătesc semnat de ei. Alături de aceasta, Bentley își împrumută numele pentru tricouri polo, skiuri, mobilă sau genți. Tot în acest sens, alți producători auto precum Lamborghini, Maserati și Tesla, produc o mulțime de bunuri din piele, printre care genți și brățări.
Branduri care nu produc doar masini
Brandul auto care s-a expus cel mai mult cu alte produse
Deși brandurile amintite anterior s-au afirmat destul de serios pe piață cu alte produse decât mașini, Porsche a pornit un adevărat proces de rebranding. Ne referim la faptul că s-a extins într-atât de mult înafara producerii de mașini luxoase, încât mulți analiști sunt de părere că asta va duce la colaps. Ceea ce vor ei mai degrabă să spună este că acei consumatori care au rămas fideli brandului datorită mașinilor produse, nu vor mai asocia numele de Porsche acestora, ci bunurilor produse de ei, care nu au nici cea mai mică legătură cu mașinile. De asemenea, ei nu vor mai percepe Porsche drept un brand luxos, ci unul cu caracter general.
Ei au ajuns atât de departe încât în momentul de față iau parte la show-urile de modă de la New York cu fotomodele masculine care prezintă linia de haine Porsche cu design-uri minimaliste. Ca și un exemplu din cealaltă extremă, Ferrari alege să producă doar 7.000 de modele de mașini anual. Astfel, clienții lor se vor simți cu adevărat norocoși să pună mâna pe un asemenea exemplar.
Care este motivul lor?
Deși la prima vedere nu ar avea niciun sens pentru un brand de succes, care oferă lux și exclusivitate clienților săi să producă și alte bunuri, totul este o strategie de marketing. Toți care vor ajunge să fie clienții lor, nu o vor putea face de la o vârstă tânără, așadar, până ei ajung să câștige suficient pentru a-și permite mașina visurilor lor, brandurile vor oferi alte produse cu emblema lor. Astfel, consumatorii se vor simți la fel de bine știind că poartă ceva semnat de brandul respectiv, pregătindu-se pentru marea achiziție a unui automobil.
Câteva dintre produsele brandurilor amintite pot fi văzute în următoarea galerie:
Tu ți-ai cumpăra produsele acestor branduri, destinate publicului larg?
Probabil ca vor sa accesorizeze soferul cu aceleasi branduri cu masina pe care o conduce, este exact ca la ferrari, iti poti cumpara costum, sapca si manusi de la ei, ca sa te asociezi mai bine cu masina.